Trening funkcjonalny poprawia metabolizm i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. To ćwiczenia polegające na wykonywaniu ruchów angażujących wiele stawów jednocześnie. Są pomocne w codziennym życiu, zwiększają sprawność poruszania się i elastyczność.

Na czym polega trening funkcjonalny?

W treningu funkcjonalnym wykorzystuje się ćwiczenia wielostawowe i wykonuje wielopłaszczyznowe ruchy. Ma to przypominać te ruchy, które większość osób powtarza nawet każdego dnia. Cel treningu to poprawa funkcji bądź wielu powiązanych funkcji ludzkiego ciała. Można go osiągnąć poprzez kształtowanie parametrów, takich jak: siła, moc, wytrzymałość siłowa, wydolność organizmu, koordynacja, szybkość, elastyczność i mobilność. W treningu funkcjonalnym używa się sztang i hantelków. Dla urozmaicenia ćwiczeń wykorzystuje się też taśmy TRX oraz piłki Bosu i Fit Ball (piłki gimnastyczne), które ma w swojej ofercie praktycznie sklep rehabilitacyjny lub sportowy.

Wzmocnienie mięśni i poprawa wydolności organizmu

W trakcie pracy nad poprawą konkretnych funkcji poprawia się wydolność organizmu, ponieważ jak każdy ruch – wymusza ona szybsze krążenie krwi. Intensywność treningu nie musi być wysoka. Warto wiedzieć, że w trakcie treningu funkcjonalnego angażowane są wszystkie rodzaje włókien mięśniowych: szybkokurczliwe, białe oraz wolnokurczliwe, czerwone. Dzięki temu mięśnie są wzmacniane na dwa sposoby. Wiele z nich pracuje równocześnie. W trakcie ćwiczeń angażowane są także mięśnie głębokie. Odpowiadają za utrzymanie prostej sylwetki oraz zapobiegają kontuzjom. Trening funkcjonalny buduje mocny core, czyli gorset mięśniowy. Wzmocnienie brzucha oraz pleców pozwala odciążyć kręgosłup, co zmniejsza jego bolesność. Typu ćwiczenia są godne polecenia dla osób, które mają pracę siedzącą.

Szybsze spalanie tkanki tłuszczowej

Zwiększenie masy mięśniowej przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej. Sprawia to, że sylwetka zdecydowanie lepiej wygląda. Trening poprawia metabolizm, co także korzystnie wpływa na prezencję i samopoczucie. Praca pod kątem ruchów wykonywanych w codziennym życiu zwiększa szybkość oraz wydajność poruszania się. Osoby ćwiczące funkcjonalnie, zarówno pod okiem trenera personalnego, jak i samodzielnie, mają lepszą koordynację. Ich ciało jest też bardziej elastyczne. Rozwój siły i gibkości są więc harmonijne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 + 9 =